Call of Duty: Black Ops III review
Ετικέτες:
Call of Duty | black ops | black ops 3 | review | t² | techteacher | treyarch | call of duty: black ops III review
Γράφει ο Βασίλης Ζαφειρίδης
Το Call of Duty: Black Ops III είναι ένα first-person shooter video game, αναπτύχθηκε από την Treyarch και κυκλοφορεί από την Αctivision. Ενώ αρχικά ανακοινώθηκε ότι θα κυκλοφορήσει στις 5 Φεβρουαρίου του 2015, τελικά άργησε 11 μήνες, με τελική ημερομηνία κυκλοφορίας στις 6 Νοεμβρίου 2015. Το Black Ops III είναι το δωδέκατο παιχνίδι της σειράς Call of Duty. Χρειάστηκαν τρία ολόκληρα χρόνια για την ανάπτυξή του.
Πριν από το Call of Duty: Βlack Ops III προηγήθηκαν τα Call of Duty: World At War, Call of Duty: Black Ops, και τέλος του Call of Duty: Black Ops II.
Αν μπορούμε να πούμε ότι το Call of Duty είναι μια καλολαδωμένη μηχανή, τότε το Black Ops III είναι ένα ανταλλακτικό, που κάνει τους τροχούς να κινούνται για ακόμα έναν χρόνο. Παρουσιάζει ελάχιστες αλλαγές σε μια καθιερωμένη φόρμουλα, η ομάδα που νικάει δεν αλλάζει άλλωστε, αλλά και σε μερικά στοιχεία του παιχνιδιού, τα οποία φτάνουν στην κορύφωσή τους, χάρη στην εταιρία σχεδιασμού Treyarch. Παρόλα αυτά, το Call of Duty: Black Ops III έχει μεγάλη έλλειψη σε έμπνευση.
Η Treyarch είχε θέσει πολύ υψηλά τον πήχη, με τη συνεισφορά της στη σειρά Call of Duty. Στο πρώτο παιχνίδι της σειράς, μας είχε παρουσιάσει μια περίπλοκη, ελκυστική εκστρατεία με ζωντανούς χαρακτήρες και ιστορικές συνωμοσίες. Στο Black Ops II ανανέωσε την προσαρμογή του multiplayer και έδωσε βαθύτερες επιλογές στον παίκτη για μια καλογυρισμένη και ανταγωνιστική εμπειρία. Και τώρα, στο Black Ops III, βλέπουμε κάτι ανάλογο, με μεγαλύτερη όμως πλοκή επιλογών και αποτελεσμάτων.
Στο νέο Black Ops III της Treyarch υπάρχει ένα νέο σύστημα κίνησης, επιτρέποντας στους παίκτες να κινηθούν ομαλά μέσα στο περιβάλλον, χρησιμοποιώντας ελεγχόμενα άλματα ώθησης αλλά και πολλές νέες ικανότητες, ενώ παράλληλα διατηρείτε τον πλήρη έλεγχό του όπλου σας ανά πάσα στιγμή. Βλέπουμε τους στρατιώτες του μέλλοντος της ανθρωπότητας, ντυμένοι με πανοπλία από τιτάνιο και εξοπλισμένοι με όπλα πολλών εκατομμυρίων. Υπάρχει επίσης και καινούρια επιλογή στο customization του χαρακτήρα. Μπορείς ακομα να έχεις το παραδοσιακό σύστημα φορτίου με 10 θέσεις για να τις αξιοποιήσει ο παίκτης σε όπλα, αντικείμενα και εξοπλισμό.
Κάθε χαρακτήρας κουβαλάει ένα πανίσχυρο όπλο ή μια ειδική ικανότητα, που "γεμίζει" αρκετές φορές κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού. Είσαι υποχρεωμένος να διαλέξεις ανάμεσα σε αυτά τα δύο, αφού μπορείς να έχεις μόνο ένα τέτοιο όπλο κάθε φορά. Για παράδειγμα, η Outrider αν την εξοπλίσεις με το Sparrow compount bow, μπορεί να εκτοξεύει εκρηκτικά βέλη στους εχθρούς. Αν ομως, επιλεγεί η ικανότητα Vision Ability, την οποία ως προσεκτικός παίκτης προτιμώ, τότε μπορεί να αποκαλύπτει τις φιγούρες των εχθρών πίσω από τοίχους, δίνοντας τη δυνατότητα στην ομάδα σου να προσεγγίζει πολύ πιο εύκολα τους αντιπάλους και μια καλύτερη αίσθηση της όλης κατάστασης.
Αυτή η διχοτόμηση ανάμεσα στα πανίσχυρα όπλα και στις ικανότητες -και στις δυνατότητες που αποκαλύπτουν - μας οδηγούν σε συναρπαστικά σενάρια μαχών.
Αλλά αυτή η αίσθηση της εξερεύνησης φθίνει όσο περνάει η ώρα. Το Black Ops III σου δίνει πρόσβαση σε 4 χαρακτήρες από την αρχή (John Taylor, Sarah Hall, Jacob Hendricks, Rachel Kane), και οι υπόλοιπες επιλογές ξεκλειδώνονται μεταγενέστερα και με το σταγονόμετρο. Ώσπου να ξεκλειδώσω την Seraph και την Οne Shot Annihilator handgun ικανότητά της στο επίπεδο 22, οι δύο ικανότητές της δε μου προσέφεραν ικανοποιητική ποικιλία για να με κρατήσουν αρκετά ενθουσιασμένο για το επόμενο ξεκλείδωμα. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα το Black Ops III να θυμίζει μια πιο γενική εμπειρία Call of Duty.
Multiplayer
Αυτό δεν είναι απαραίτητα κακό πράγμα. Στην πραγματικότητα, το multiplayer του Black Ops III προσφέρει έναν από τους καλύτερα σχεδιασμένους χάρτες της σειράς. Κάθε αρένα είναι μια μίξη από διαφορετικά σημεία προσέγγισης, πυρετώδη σημεία σύγκρουσης και ποικίλες ανισόπεδες περιοχές. Το καινούριο σύστημα κινήσεων δημιουργεί επιπλέον μια δυναμική δράσης - αντίδρασης. Μπορείς να τρέχεις πάνω σε τοίχους, να γλιστράς στο έδαφος αποφεύγοντας το πιστολίδι και να φτάνεις σε σημεία που άλλοτε δεν μπορούσες. Με λίγα λόγια, το Black Ops III είναι ρευστό. Και αυτό είναι κάτι που μ' αρέσει.
Όμως, η έλλειψη ποικιλίας μετά από 10 ώρες παιχνιδιού, διαγράφει σχεδόν όλο τον ενθουσιασμό που έχεις στην αρχή. Η συνηθισμένη εξέλιξη βασισμένη στην εμπειρία υπάρχει ακόμα και η ποικιλία από όπλα και εξοπλισμό που ξεκλειδώνονται, μπορεί να είναι αρκετή για να κρατήσει κάποιους παίκτες σε εγρήγορση. Αλλά όχι για μένα. Το παροιμιώδες καρότο ακόμα κρέμεται μπροστά μας-απλά είναι πιο μικρό απ' ότι συνήθως (εμείς είμαστε γάιδαροι όμως;)
Όπλα και Zombies
Τα όπλα που υπάρχουν στο παιχνίδι είναι τα παρακάτω:
Υποπολυβόλα όπλα
Kuda · VMP · Weevil · Vesper · Pharo · Razorback · Bootlegger (ZM)
Τυφέκια
KN-44 · XR-2 · HVK-30 · ICR-1 · Man-O-War · Sheiva · M8A7
Καραμπίνες
KRM-262 · 205 Brecci · Haymaker 12 · Argus
Μια αίσθηση συνέχειας στο multiplayer του Black Ops III και διατήρησης μιας οικείας ισορροπίας, βγαίνει απόλυτα στο νέο χάρτη Zombies, Shadow of Evil. Φανταστείτε μια φανταστική πόλη της δεκαετίας του '40, στην οποία κατοικούν Cthulhu και υπάρχουν παντού πύλες για διαστημόπλοια. Οι τέσσερις χαρακτήρες παίζονται απο τους Jeff Goldblum, Ron Perlman, Heather Graham και Neal McDonough - ηθοποιοί βγαλμένοι καθαρά από τις νουάρ νουβέλες του Raymond Chandler. Φανταστείτε τους να πυροβολούν συνεχώς ένα πλήθος από αιμοβόρα πτώματα υπό τους άτονους ήχους ενός σαξοφώνου. Μην κάνετε λάθος. Αυτή η εικόνα με τα Zombies είναι περίεργη. Αλλά είναι επίσης φανταστική.
Η εξερεύνηση σπρώχνει τα πράγματα όσο οι τέσσερις φίλοι μας προελαύνουν ανάμεσα σε ορδές με απέθαντους. Κυριαρχεί ένα υποφώσκων μυστήριο καθώς επιλέγεις ποιες πόρτες θα ξεκλειδώσεις μετά, ποια οπλα αποδεικνύονται αποτελεσματικότερα και τι στο καλό κάνει αυτό το πράσινο λαμπερό φυτό. Εδώ είναι η δυσκολία. Σπανίως κατάφερα να περάσω τον 4º γύρο στις πρώτες 10 προσπάθειες.
Ο νέος τρόπος σχεδίασης Zombies για το πως θα κινούνται μέσα στο χάρτη, για τα νέα Perks Machine για τα όπλα, και η παραμικρή λεπτομέρεια στους ήρωες και στα Zombies είναι μοναδικά. Επιπλέον μαζεύετε EXp's από τα Zombies και ανεβαίνετε επίπεδο. Τα Zombies, τώρα περισσότερο από ποτέ, είναι μια εξελισσόμενη συναρπαστική εμπειρια. Βλέποντας τα δρομακια αυτού του παράξενου κόσμου, είναι από μόνο του ανταμοιβή. Από τη στιγμή που εφτασα το 20º επίπεδο, άρχισα να νιώθω σαν βετεράνος
Nightmares
Η ορδή των απέθαντων περιπλανιέται και σε μια ακόμα mode του παιχνιδιού. Ονομαζεται Nightmares (Εφιάλτες) και ξεκλειδώνεται μόλις τερματίσεις το campaign. Ουσιαστικά η Treyarch έχει ανακυκλώσει τις campaign αποστολές του Black Ops III - σχεδιασμός επιπέδου, στόχοι, animation του χαρακτήρα κ.α. Απλά τώρα υπάρχουν τα Zombies και μια στεντόρεια φωνή από κάποιον ανώνυμο χαρακτήρα. Είτε το πιστεύετε είτε όχι, πιάνει. Υπάρχει ένας πιο αργός ρυθμός στις αποστολές εδώ. Η Treyarch αφήνει τα πράγματα να εξελιχθούν πιο αργά.
Γενική αποτίμηση
Η παραδοσιακή campaign mode είναι όμως βαρετή. Είναι μια αγγαρεία πυροβολισμών. Μετά από μια σκηνή βασανισμού - πράγμα που έχει γίνει σύνηθες στο σύμπαν του Black Ops - μεταφέρεσαι ανάμεσα από κύματα εχθρών στον επόμενο στόχο σου. Υπάρχουν βέβαια και κάποια παρακλάδια σε αυτό το μοτίβο. Αερομαχίες, μεγάλες διαδρομές από πυργίσκο σε πυργίσκο και υποβρύχιες αποδράσεις. Αλλά κατά κάποιο τρόπο ήμουν στον αυτόματο πιλότο μέχρι την πέμπτη αποστολή και υπάκουα στη ρουτίνα του :" aim, shoot, reload, repeat".
Υπάρχουν φευγαλέες στιγμές που κάποιες αλλαγές στην πλοκή, αλλάζουν τον τρόπο που παίζεις. Έτσι οδηγείς εχθρικά drones, ρίχνεις κάτω εχθρούς ή βάζεις φωτιά στα εσωτερικά συστήματα των ρομπότ. Οι ικανότητες αυτές θα είχαν μεγαλύτερο αντίκρυσμα αν υπήρχε περισσότερη ποικιλία στους εχθρούς. Επίσης κάθε εχθρός χρειάζεται τον ανάλογο αριθμό σφαιρών για να ηττηθεί.
Αν και το Black Ops III προσφέρει την επιλογή να παίξεις ομαδικά την εκστρατεία, παρόλα αυτά ο βαθμός δυσκολίας ανεβαίνει με αυτήν την επιλογή. Αντί να δημιουργηθούν καλύτερα σενάρια, συμπεριλαμβανομένων της συνεργασίας και της επικοινωνίας ανάμεσα σε τέσσερις παίκτες, το Black Ops III αποφασίζει να ρίξει στη μάχη δυσκολότερους εχθρούς. Ένας Μάγιστρος, εχθρός που χρειάζεται ουκ ολίγες σφαίρες για να σκοτωθεί, είναι αρκετά ενοχλητικός. Τέσσερις από αυτούς είναι απλά εκνευριστικό.
Στην mode με τα Zombies και στις πρωτες 10 ώρες του multiplayer, το παιχνίδι υπερέχει. Αλλά στην βασική εκστρατεία, ίσα ίσα που προχωράει. Το Black Ops III δεν προσφέρει κάτι αξιόλογο στη σειρά αλλά δίνει τόσα όσα χρειάζονται για να διατηρήσουν το κύρος του Call of Duty. Η σειρά συνεχίζει αδυσώπητα την πορεία της.